-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:46379 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:30

با توجه به آيه 51 سوره مايده آيا اين آيه مربوط به روابط شخصي است يا ارتباط جامعه و حكومتها؟
نكته اي كه در پاسخ به اين سوال بايد به آن اشاره كرد اين است كه قرآن درباره يهود و نصارا موضع انتقادي دارد .البته انتقادهاي قرآن ازيهوديان چندان فراوان و گاه شديد است كه برقراري همسخني بين مسلمانان و يهوديان را دشوار مي سازد، مگر آن كه يهوديان حقيقت پرست وانتقادپذير باشند و گام بزرگتر را آنان بردارند و حسابشان را از حساب سياست هاي منحط به كلي جدا نمايند .با اين تفاصيل در قرآن مجيد بارهاعبارت ( ( الذين اشركوا من اهل الكتاب ؛ كساني از اهل كتاب كه شرك ورزيدند ) ) به كار رفته است كه حاكي از اين است كه فقط گروهي از اهل كتاب شرك ورزيده اند نه همه آنها و نيز آشكارا بعضي از آنان را ( ( امه مقتصده ) ) ، ( مايده ، آيه 60 ) ( ( و امه قايمه ) ) ، ( آل عمران ، آيه 113 ) خوانده است . پس قطعا گروهي از اهل كتاب از آياتي مانند آيه 51 مايده مستثني هستند چنان كه آيات 115 - 113 آل عمران گوياي اين مطلب مي باشد : ( ( آنان يكسان نيستند، از اهل كتاب ، گروهي درست كردارند كه آيات الهي را در دل شب مي خوانند و سر به سجده مي نهند و ...) ) . مطلب آخر آن كه اسلام در روابط،چه شخصي ، چه اجتماعي با اهل كتاب ، ( ( قاعده نفي سبيل ) ) را جاري وساري مي داند ( ( ولن يجعل الله للكافرين علي المومنين سبيلا ) ) و لذا هررابطه اي را كه به سلطه كفار بر مسلمين ( چه شخصي و چه اجتماعي ) منجرشود جايز نمي داند.;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.